خدمت‌رسانی شبانه‌روزی ۵ هزار گروه جهادی خراسان رضوی به نیازمندان



جوان آنلاین: گروه‌های جهادی حاضر در خراسان رضوی را باید به عنوان فعال‌ترین گروه‌های حاضر در استان‌ها در نظر داشت. جهادگرانی که در عرصه‌های مختلف مشغول به خدمات‌رسانی هستند و بدون توجه به زمان و مکان، رفع محرومیت‌ها را در دستور کار دارند. 
 
در حال حاضر حدود ۵ هزار گروه جهادی به صورت ثبت شده در استان خراسان رضوی وجود دارد که در مناسبات مختلف وارد میدان شده و به ارائه خدمات عمرانی، فرهنگی، بهداشت و درمان و… می‌پردازند. 
همین یک ماه پیش و در قرارگاه جهادی نوروز ۱۴۰۳ ماه مبارک رمضان بود که هزار و ۵۷۲ گروه جهادی مشغول فعالیت در عرصه‌های مختلف بودند. 
موضوعی که رئیس سازمان بسیج سازندگی سپاه امام رضا (ع) نیز به آن اشاره کرده و می‌گوید: «امسال با توجه به فرموده رهبر انقلاب اسلامی که سال «جهش تولید با مشارکت مردم» نام گرفته شده، جهادگران با خدمت بی‌منت و با مشارکت خود مردم، مسیرشان را در خدمت‌رسانی ادامه می‌دهند. ما باید قدردان تلاش‌های مخلصانه بسیجیان مخلص و گروه‌های جهادی باشیم همچنان که شاهد مجاهدت آنان در سنگر جهاد و خدمت هستیم.»
سرهنگ پاسدار محمد روحانی ادامه می‌دهد: «این گروه‌ها در قالب ۷ هزار و ۸۶۰ جهادگر، خدمت‌رسانی به مردم را در دستور کار خود قرار دادند که این خدمات در عرصه‌های عمرانی، خدمت مؤمنانه، جمع‌آوری کمک‌های مردمی پس از جاری‌شدن سیل در سیستان و بلوچستان، خدمات رسانه‌ای و اقتصاد مقاومتی و همچنین جمع‌آوری کمک‌های مردمی برای حمایت از مردم مظلوم غزه بوده است.»
وی تصریح می‌کند: «اجرای ۲۰۲پروژه عمرانی، تهیه ۲۵هزار سبد معیشتی برای نیازمندان، ارائه بیش از ۶۶۴ هزار پرس غذای گرم برای بیش از ۱۶۰ هزار نفر از خدمات گیرندگان و توزیع ۳هزار دست پوشاک در روز عیدسعیدفطر برای نیازمندان از جمله فعالیت‌های گروه‌های جهادی بوده است.»
به گفته این مسئول، گروه‌های جهادی با اعزام به مناطق مختلف استان در عرصه‌های عمرانی، بهداشت و درمان، فرهنگی، آموزشی، اقتصاد مقاومتی و جهاد تبیین به فعالیت می‌پردازند. هم اکنون میانگین تعداد اعضای هر گروه ۳۵ نفر است که در انجام امور مربوط به روستاها، کارهایی، چون لایروبی قنوات، ساخت و مرمت خانه‌های نیازمندان، آبرسانی به مناطق محروم‌و جاده‌سازی را انجام می‌دهند.

دیدگاهتان را بنویسید