۱۶۵عنوان کتاب در کنگره شهدای مدافع حرم و جبهه مقاومت تنظیم شد



به گفته دبیر کنگره بین‌المللی شهدای مدافع حرم و جبهه مقاومت، برای این کنگره ۱۶۵ عنوان کتاب تنظیم شد که ۵۷ عنوان آن تدوین شد و به چاپ رسید که هشت عنوان در خصوص سردار شهید قاسم سلیمانی، چهار عنوان درباره فرماندهان مدافع حرم و ۱۴ عنوان دیگر نیز سرگذشتنامه رزمندگان و فرماندهان مدافعان حرم است. 
حجت‌الاسلام علی شیرازی، دبیر کنگره بین‌المللی شهدای مدافع حرم و جبهه مقاومت با بیان اینکه در گام اول کنگره شهدای مدافع حرم و جبهه مقاومت ۱۶۵ عنوان کتاب تنظیم شد که ۵۷ عنوان آن تدوین شد و به چاپ رسید، گفت: از این مجموعه کتاب‌ها، هشت عنوان در خصوص سردار شهید قاسم سلیمانی، چهار عنوان درباره فرماندهان مدافع حرم و ۱۴ عنوان دیگر نیز سرگذشتنامه رزمندگان و فرماندهان مدافعان حرم است. وی ادامه داد: چهار عنوان دیگر روایت رزمندگان محور مقاومت، ۱۲ عنوان خاطرات همسران شهید جبهه مقاومت، یک یادداشت، سه دفتر شعر و یک کتاب پژوهشی تألیف شده است. 
شیرازی افزود: پنج عنوان کتاب در حوزه کودک و نوجوان چاپ شده است. همچنین از مجموع تألیفات صورت گرفته، ۲۷ عنوان به چندین زبان زنده دنیا شامل عربی، فرانسوی، روسی و ترکی استانبولی ترجمه شده و چند عنوان دیگر نیز در دست ترجمه است. 
دبیر کنگره بین‌المللی شهدای مدافع حرم و جبهه مقاومت اظهار کرد: از بین این عناوین، دو عنوان در جایزه جلال، شش عنوان در جشنواره پاسداران اهل قلم، ۱۲ عنوان در جایزه شهید حاج حسین همدانی و چهار عنوان در کتاب سال دفاع مقدس حائز رتبه و مقام‌هایی شده‌اند. وی گفت: سرآغاز این اجلاسیه در روز دوم فروردین سال ۱۳۹۸ و توسط شهید حاج قاسم سلیمانی رقم خورد و در ادامه این مسیر مقدمات این کنگره بین‌المللی فراهم شد. شیرازی افزود: پس از شهادت سردار دل‌ها برپایی این اجلاسیه و کنگره بین‌المللی به صورت شبانه روزی و با قوت دنبال شد. دبیر کنگره بین‌المللی شهدای مدافع حرم و جبهه مقاومت ادامه داد: تاکنون سه یادواره در خصوص شهدای مدافع حرم در مازندران، کرمان و خوزستان برگزار شد. وی با بیان اینکه ساخت فیلم سینمایی درباره شهید پورجعفری به عنوان همرزم و یار شهید حاج قاسم سلیمانی در مراحل پایانی است، افزود: همچنین ۱۵ قسمت فیلم درباره سردار شهید سلیمانی ساخته شده و پنج کتاب صوتی هم به تولید رسیده است. دبیر کنگره بین‌المللی شهدای مدافع حرم و جبهه مقاومت با اشاره به فعالیت‌های هنری صورت گرفته درباره شهدای مدافع حرم و جبهه مقاومت ادامه داد: کمیته هنری این کنگره تاکنون ۲۷ فیلم را تدوین کرده است، همچنین سریال مرز‌های عاشقی درباره شهدای مدافع حرم از شبکه‌های متعدد سینما پخش شده است.

دیدگاهتان را بنویسید