پرداخت با ویژن پرو به زودی محقق می‌شود



شرکت اپل می‌گوید به زودی می‌توان پرداخت‌های مختلف را در اتحادیه اروپا با هدست واقعیت ترکیبی ویژن پرو(Vision Pro) انجام داد.

به گزارش ایسنا، کمیسیون اروپا شرکت اپل را تحت قانون بازارهای دیجیتال برای پلتفرم‌های iOS و iPadOS و همچنین اپ استور و مرورگر سافاری به عنوان دروازه‌بان تعیین کرد که البته سیستم عامل VisionOS در این فهرست وجود ندارد، اما شرکت اپل این بار از کمیسیون اروپا جلوتر حرکت کرده و اعلام کرده است که برنامه‌های توزیع شده ویژن پرو در فروشگاه اپل در اتحادیه اروپا می‌توانند گزینه‌های پرداخت جایگزین را ارائه دهند.

به نقل از انگجت، شرکت اپل این را درست قبل از عرضه هدست ویژن پرو در اروپا اعلام کرده است. هدست ویژن پرو به زودی در کشورهای فرانسه و آلمان از ۱۲ ژوئیه در دسترس خواهد بود.

برای اینکه توسعه دهندگان بتوانند روش‌های پرداخت جایگزین را در خارج از اپ استور ارائه دهند، نسخه ۱.۲ visionOS مورد نیاز است. توسعه‌دهندگان در حال حاضر می‌توانند راه‌حل‌های پرداخت جایگزین را در دیگر پلتفرم‌های اپل در اتحادیه اروپا ارائه دهند و در این موارد، کاربران به یک ارائه‌دهنده شخص ثالث یا یک وب‌سایت هدایت می‌شوند تا هزینه خرید یا اشتراک خود را پرداخت کنند که به احتمال زیاد، این روش برای هدست ویژن پرو نیز کار می‌کند.

چند روز پیش بود که مقامات اتحادیه اروپا گفتند شرکت اپل قانون بازارهای دیجیتال(DMA) را زیر پا گذاشته است، زیرا هیچ چیزی در شرایط به‌روز شده آن وجود ندارد که به توسعه دهندگان اجازه دهد در صورت استفاده از گزینه‌های پرداخت جایگزینی که ارائه می‌دهند، به کاربران بگویند چقدر کمتر می‌توانند پرداخت کنند.

قانون بازارهای دیجیتال مقرراتی در اتحادیه اروپاست که هدف آن رقابت‌پذیرتر و عادلانه‌تر کردن اقتصاد دیجیتالی است. این قانون در اول نوامبر ۲۰۲۲ لازم الاجرا شد. قانون بازارهای دیجیتال قصد دارد با جلوگیری از سوء استفاده شرکت‌های بزرگ از قدرت بازار خود و اجازه دادن به بازیگران جدید برای ورود به بازار، از درجه بالاتری از رقابت در بازارهای دیجیتال اروپا اطمینان حاصل کند. این مقررات، بزرگترین پلتفرم‌های دیجیتال فعال در اتحادیه اروپا را هدف قرار می‌دهد.

این مقامات، تحقیقاتی را در مورد نقض احتمالی قوانین ضد فرمان DMA توسط اپل در ماه مارس آغاز کردند و نتایجی که منتشر کردند صرفاً یافته‌های اولیه بود، اما اگر اپل گناهکار شناخته شود، ممکن است این شرکت مجبور شود تا ۱۰ درصد از درآمد جهانی سالانه خود یا ده‌ها میلیارد دلار جریمه بپردازد.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید