«عشاق المهدی» در «مهمونی غدیر» برنامه اجرا می‌کند/ فرصت تازه سرود – خبرگزاری مهر | اخبار ایران و جهان



امید عسگری سرپرست گروه سرود «عشاق المهدی» درباره جزییات اجرای این مجموعه موسیقایی در پروژه «مهمونی ۱۰ کیلومتری غدیر» به خبرنگار مهر گفت: براساس برنامه ریزی های انجام گرفته، روز پنجم تیر ماه و هم زمان با برگزاری پروژه بزرگ «مهمونی ۱۰ کیلومتری غدیر» از قزوین به تهران می آییم تا قطعاتی را در طول مسیر برپایی مراسم پیش روی شهروندان اجرا کنیم.

وی افزود: گروه سرود «عشاق المهدی» حدود سه سرود را برای این مراسم در نظرگرفته که محتوای قطعات نیز براساس مناسبت عیدسعید غدیرخم، ایران و انتخابات ریاست جمهوری است. فرآیندی که با توجه به محتوایی که برای این اجراها در نظر گرفتیم می تواند برای شهروندان جالب توجه باشد.

سرپرست گروه سرود «عشاق المهدی» درباره پیشینه این گروه موسیقایی توضیح داد: خدا را هزار بار شکر می‌کنیم که از جمله مجموعه های هنری هستیم که همواره در برنامه‌های اصلی حرم مطهر امام رضا (ع) شرکت می کنیم و به نوعی توانسته ایم جزو اجراهای اصلی حرم رضوی در مناسبت هایی چون سال تحویل، ولادت و شهادت حضرت رضا (ع) و دیگر رویدادها و آیین های این حرم شریف باشیم. فرآیندی که برکت آن را به وضوح احساس می کنیم و امیدوارم این سعادت همواره در کنار گروهی باشد که از قزوین در مشهد حضور پیدا می کند. البته ما سعادت برگزاری برنامه در حرم حضرت سید الشهدا (ع) و حرم حضرت ابوالفضل (ع) را هم داریم که همه اینها سند افتخاری برای گروه ما محسوب می شود.

عسگری درباره رویداد «مهمونی ۱۰ کیلومتری غدیر» هم گفت: «مهمونی ۱۰ کیلومتری غدیر» از جمله رویدادهایی است که ما سال گذشته سعادت حضور در آن را نداشتیم اما امسال فرصتی پیش آمد تا بتوانیم همراه با دیگر گروه های سرود ویژه برنامه هایی را در مسیر این رویداد برگزار کنیم. مسیری که می تواند آغازگر جریانی تازه برای تعامل و هم دلی اهالی سرود با یکدیگر باشد تا در یک مسیر معین با کارهای هم آشنا شوند و به نقاط ضعف و قوت خود هم پی ببرند. مسیری که به برکت نام حضرت علی (ع) می تواند برای بنده و گروه اجرایی دربرگیرنده تجربه جدیدی باشد.

وی در بخش پایانی صحبت های خود بیان کرد: بی شک برگزاری این رویداد می تواند به عنوان یکی از جلوه های متفاوت عرض ارادت به حضرت علی (ع) باشد. فرآیندی که قطعا هر سال با برنامه ریزی و تجربه بیشتر، بهتر از دوره قبلی خودش برگزار می‌شود و به نظر می‌آید، می‌تواند دربرگیرنده ویژگی‌های باشد که در حوزه فعالیتی ما باعث بیشتر دیده شدن گروه های سرود می شود. فرآیندی که می تواند در طول سال نیز به عناوین مختلف پیش روی شهروندان قرار گیرد تا بهتر با تاثیرات سرود آشنا شوند.

دیدگاهتان را بنویسید