روسیه با دستور پوتین همچنان روی توسعه کنسول بازی خود کار می‌کند


وزارت صنعت‌و‌تجارت روسیه به‌دنبال دستور «ولادیمیر پوتین»، به‌طور فعالانه به‌دنبال شرکتی برای توسعه یک کنسول بازی است. همچنین این وزارتخانه اعلام‌کرده که در حال مذاکره با کسب‌وکارها و سایر بخش‌ها برای تعیین منابع و اقدامات لازم برای پروژه خود است.

توسعه یک کنسول بازی ساختِ‌داخل توسط وزارت صنعت‌و‌تجارت روسیه آغاز شده است و به دستور رئیس جمهور کشور، اقدامات حمایتی لازم نیز با آن انجام می‌شود. به گزارش رسانه‌های داخلی، دولت روسیه قرار بوده تا شنبه گذشته «موضوع سازماندهی تولید کنسول‌های بازی ثابت و قابل‌حمل و همچنین ایجاد یک سیستم‌عامل و یک سیستم ابری برای ارائه بازی‌ها» را بررسی کند.

سخنگوی این وزارتخانه می‌گوید:

«در صورت اتخاذ تصمیم مربوطه، روند توسعه کنسول بازی باید با توسعه یا اقتباس بازی برای آن هماهنگ شود.»

نظر کارشناسان درباره احتمالات موفقیت کنسول روسیه

در حال حاضر پیش‌بینی‌شده که این کنسول بازی روسی برای عرضه موفق خود، به حدود 1500 بازی در سبک‌های مختلف نیاز دارد که 12 عنوان باید با بودجه بالا ساخته شده باشند.

با این حال، کارشناسان می‌گویند که در حال حاضر هیچ شرکت روسی قادر به تولید کنسولی قابل‌مقایسه با ایکس باکس و پلی استیشن نیست، زیرا آن‌ها صدها میلیون صرف توسعه دستگاه خود می‌کنند. با اشاره به همین موضوع، آن‌ها مدعی شده‌اند که توسعه کنسول بازی روسی بدون ارائه کمک هزینه دولتی امکان‌پذیر نیست.

به گفته کارشناسان، برای موفقیت باید فروش حداقل 20 میلیون دستگاه از این کنسول با قیمتی بین 500 تا 600 تضمین شود. هرچند از کنسول نه‌چندان موفق «ایکس باکس وان» مایکروسافت نیز حدود 28.5 میلیون دستگاه در سراسر جهان فروخته شد، اما فروش 20 میلیون کنسول بازی گران‌قیمت ساخته‌شده در روسیه، در این کشور، بلاروس و قزاقستان می‌تواند یک ماموریت غیرممکن باشد.

دیدگاهتان را بنویسید