راه اندازی مراکز داده مشترک ایران و آذربایجان – خبرگزاری مهر ایران و اخبار جهان



به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از وزارت ارتباطات ، عیسی زارع پور ، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات ، دومین روز نشست وزرای ارتباطات و حمل و نقل کشورهای در حال توسعه در استانبول را با دیدارهای دوجانبه هیات ایرانی و دیگر مسئولان برگزار کرد. هیئت های شرکت کننده و جلسات تخصصی

در میان دیدارهای دوجانبه وزیر ارتباطات ، گفت وگویی با وزیر ارتباطات و ترابری جمهوری آذربایجان ، رشاد نبی اف وجود داشت.

در این ملاقات ، طرفین توافق کردند که همکاری خود را در زمینه تعامل بین المللی گسترش داده و قابلیت های بخش خصوصی را در زمینه ارتباطات از طریق نمایشگاه های مشترک تقویت کنند.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با همتای آذربایجانی خود در مورد ایجاد مراکز مشترک پردازش داده ها بین ایران و جمهوری آذربایجان برای میزبانی محتوا و خدمات بین المللی محبوب ملاقات کرد.

پس از این دیدار ، زارع پور در مورد اهمیت موضوع ترانزیت ترافیک داده ها از شمال به جنوب گفت: جمهوری آذربایجان می تواند نقش کلیدی در موضوع ترانزیت ترافیک داده ایفا کند.

وی افزود: در این جلسه ما علاقه خود را برای راه اندازی مراکز داده مشترک بین دو کشور اعلام کردیم ، مراکزی که می توانند محتوا و خدمات بین المللی محبوب را میزبانی کنند و کیفیت تجربه کاربری را در هر دو کشور ارتقا دهند.

توضیح قابلیت های شرکت ها و بسترهای فناوری ایرانی و همگرایی دو کشور برای تعامل با بسترهای منطقه ای از دیگر موضوعات مورد بحث در این نشست دوجانبه بود.

اعلام آمادگی سکوهای ایرانی برای ارائه خدمات در جمهوری آذربایجان از دیگر موضوعات مورد بحث در این نشست بود که مورد استقبال وزیر ارتباطات و ترابری آذربایجان قرار گرفت.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در ادامه برنامه های خود در استانبول از سرکنسولگری جمهوری اسلامی ایران در این شهر دیدن کرد.

زارع پور از قسمت های مختلف سرکنسولگری جمهوری اسلامی ایران در استانبول دیدن کرد و با مشتریان و کارکنان در مورد نگرانی های آنها صحبت کرد.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در پایان این بازدید از سرکنسولگری جمهوری اسلامی ایران در استانبول به دلیل تلاش برای ارتقاء سطح خدمات رسانی به هموطنان ایرانی تشکر کرد.

شایان ذکر است دوازدهمین جلسه شورای ارتباطات و فناوری اطلاعات اجلاس ارتباطات و حمل و نقل کشورهای در حال توسعه با حضور عیسی زارپور ، وزیر ارتباطات در ترکیه برگزار شد.