استیکینگ تتر در کیف پول من


اگر مطالعاتی در زمینه شیوه‌های کسب درآمد از دنیای کریپتوکارنسی داشته باشید، مطمئناً می‌دانید که استیک کردن (Staking) رمزارزها یا به بیان ساده‌تر سپرده‌گذاری ارزهای دیجیتال یکی از بهترین شیوه‌های کسب درآمد از دارایی‌های رمزارزی است که در مقایسه با ترید و معامله ارزهای دیجیتالی ریسک کمتری دارد. کاربران به هنگام سپرده‌گذاری ارزهای دیجیتال خود، در پایان دوره استیکینگ، رمزارزی از همان نوع به عنوان پاداش دریافت می‌کنند. تتر نیز رمزارزی است که هر واحد از آن همواره دارای ارزش 1 دلار آمریکاست و با توجه به نرخ بالای دلار در ایران، استیک نمودن تتر یعنی کسب دلارهای بیشتر آن هم بدون زحمت! اما سوال اصلی اینجاست که آیا استیکینگ تتر امکان‌پذیر است؟! با ما در این مطلب همراه باشید تا به بررسی استیکینگ تتر و نکات مهم موجود در پیرامون آن بپردازیم.

استیکینگ تتر به زبان ساده

اصطلاح استیکینگ تتر از دو جز «تتر» و «استیکینگ» شکل گرفته است؛ تتر (USDT) محبوب‌ترین استیبل کوین بازار ارز دیجیتال بوده که سال‌هاست امتحان خود را پس داده و در بحرانی‌ترین شرایط بازار رمزارزی نیز ارزش خود را حفظ کرده است. علت ثابت بودن ارزش تتر به این موضوع مربوط می‌شود که بنیاد Tether Limited در ازای عرضه هر واحد تتر، 1 دلار را در صندوق ذخیره قفل می‌کند و به دلیل شفافیت مالی بالا نیز توانسته است اعتماد کلیه کاربران بازار کریپتو در سرتاسر دنیا را جلب نماید.

در سوی دیگر ماجرا استیکینگ قرار دارد، احتمالاً تاکنون نام استیکینگ را شنیده و چه بسا با سرچ عباراتی همچون استیکینگ چیست؟ در موتور جستجوی گوگل به سراغ تحقیق درباره این روش خاص کسب درآمد از دنیای کریپتو رفته باشید. استیکینگ (Crypto Staking) در اصل فرآیندی بوده که در آن رمزارزها در یک شبکه بلاکچینی قفل شده و مالکان این رمزارزها در ازای قفل نمودن این توکن‌ها در یک بازه زمانی مشخص، توکن‌های جدیدی را به عنوان سود دریافت می‌کنند؛ این موضوع شباهت بسیار زیادی به سپرده‌های مدت‌دار بانک‌ها دارد که مثلاً شما سرمایه خود را برای یک مدت 12 ماهه در بانکی سپرده‌گذاری کرده و در ازای انجام چنین کاری سود 25 درصدی دریافت می‌کنید.

در دیدگاه سنتی، استیکینگ صرفاً برای آن دسته از رمزارزهایی در دسترس بود که از الگوریتم اجماع اثبات سهام (PoS) به جای ماینینگ و اثبات کار (PoS) بهره می‌برند؛ اما در حال حاضر و با ورود برخی صرافی‌ها به حوزه استیکینگ ارز دیجیتال، این موضوع تغییر یافته و در رمزارزهایی همچون تتر که قابلیت ماین ندارند نیز شاهد استیکینگ هستیم.

فرآیند استیکینگ تتر به چه صورت است؟

برای استیک نمودن تتر طبیعتاً باید مقداری ارز تتر در کیف پول رمزارزی خود داشته باشید و در صورتی که تتر ندارید، حتماً پیش از شروع فرآیند نسبت به خرید تتر و افزایش اعتبار تتری کیف پول خود اقدام کنید. در قدم بعدی باید به سراغ یک پلتفرم استیکینگ نظیر کیف پول من بروید که از آیتم استیکینگ تتر پشتیبانی می‌کند. البته لازم به ذکر است که به هنگام انتخاب پلتفرم استیکینگ توجه به نکاتی همچون میزان امنیت پلتفرم، نرخ سود، تاریخچه فعالیتی و اعتبار پلتفرم، شرایط قفل شدن و مواردی از این دست را فراموش نکنید.

پس از انتخاب پلتفرم مورد نظر باید به سراغ انتقال تترهای موجود در کیف پول خود به این پلتفرم استیکینگ بروید. به هنگامی که انتقال تترها به پلتفرم تمام شد، نوبت به استیک کردن تترها می‌رسد. در این مرحله باید مقدار تتری که قصد استیک نمودن آن‌ها را دارید به دقت مشخص و مدت زمان قفل شدن آن‌ها را تعیین کنید؛ در نهایت بار دیگر اطلاعات وارده را بررسی کرده و شروع استیکینگ تتر را تائید نهایی کنید. پس از گذشت مدت زمان قفل شدن تترها، سود شما به تتر همراه با تترهای قفل شده در اختیارتان قرار می‌گیرد.

نکات کلیدی در استیکینگ تتر

دیدگاهتان را بنویسید