آیا تنهایی به شما انرژی می‌بخشد؟!



جوان آنلاین: سؤال این است: در کنار دیگران بودن انرژی شما را بیشتر می‌کند یا تنها بودن؟ همه ما گاهی اوقات به کمی خلوت نیاز داریم، اما این تنهایی برای برخی از ما خیلی اهمیت دارد. درونگرا‌ها معمولاً زمانی که تنها هستند نسبت به وقتی که در جمع قرار می‌گیرند، انرژی بیشتری کسب و تجدید قوا می‌کنند. بر اساس تعریف، درونگرایی یک ویژگی شخصیتی است و فرد درونگرا با تمرکز بر احساسات درونی به جای منابع بیرونی از دیگر شخصیت‌ها متفاوت است. شاید شنیده باشید که از کلمات «منزوی» یا «درون نگر» به عنوان مترادف برای «درونگرا» استفاده می‌شود. افراد درونگرا تمایل دارند ساکت‌تر، محتاط‌تر و درون‌نگرتر باشند. برونگرا‌ها از تعاملات اجتماعی انرژی کسب می‌کنند، در حالی که درونگرا‌ها در موقعیت‌های اجتماعی انرژی خود را صرف می‌کنند. درونگرا‌ها اغلب پس از شرکت در یک میهمانی یا گذراندن وقت با گروهی از افراد، با تنها ماندن دوباره شارژ می‌شوند. در حالی که درونگرا‌ها حدود ۲۵ تا ۴۰ درصد از جمعیت را تشکیل می‌دهند، هنوز هم تصورات اشتباه زیادی در مورد این نوع شخصیت وجود دارد. همچنین مهم است توجه داشته باشید که درونگرا بودن به معنای مضطرب اجتماعی یا خجالتی بودن نیست. اگر مطمئن نیستید که درونگرا، برونگرا یا فردی با شخصیت برونگرا- درونگرا هستید، انجام یک تست درونگرایی در مقابل برونگرایی ممکن است به شما کمک کند تا بهتر متوجه شوید کدام دسته با شخصیت شما مطابقت دارد. در غیر این صورت، به خواندن ادامه دهید تا درک عمیق‌تری از معنای داشتن شخصیت درونگرا به دست آورید. 
 
 بودن در کنار افراد انرژی شما را تحلیل می‌برد: آیا تا به حال بعد از گذراندن زمان با افراد احساس خستگی مفرط کرده‌اید؟ آیا بعد از یک روز تعامل با دیگران، اغلب نیاز دارید به مکان آرامی پناه ببرید و مدتی را به تنهایی بگذرانید؟ یکی از ویژگی‌های اصلی درونگرا‌ها این است که برخلاف برونگرا‌ها که از چنین تعاملاتی انرژی کسب می‌کنند، در موقعیت‌های اجتماعی مجبورند انرژی صرف کنند. این بدان معنا نیست که درونگرا‌ها به طور کلی از تعاملات اجتماعی اجتناب می‌ورزند. بسیاری از درونگرا‌ها در واقع از گذراندن وقت با دیگران لذت می‌برند، اما تمایل به همراهی دوستان نزدیک دارند. 
 از تنهایی لذت می‌برید: یک فرد درونگرا دوست دارد برای گذران وقت از سرگرمی‌ها و علایقش به تنهایی لذت ببرد. فعالیت‌هایی مانند تنها بودن با یک کتاب خوب، پیاده‌روی آرام در طبیعت یا تماشای برنامه تلویزیونی مورد علاقه به فرد درونگرا کمک می‌کند تا احساس شارژ مجدد داشته باشد. البته تأکید می‌کنیم این بدان معنا نیست که درونگرا‌ها همیشه می‌خواهند تنها باشند. بسیاری از درونگرا‌ها عاشق گذراندن وقت با دوستان و تعامل با افراد آشنا در موقعیت‌های اجتماعی هستند. نکته کلیدی این است که یک فرد درونگرا پس از یک روز طولانی فعالیت اجتماعی، احتمالاً می‌خواهد به مکان آرامی برای فکر کردن، تأمل و تجدید قوا پناه ببرد. اگر چند ساعت تنهایی برای شما خوشایند است، ممکن است درونگرا باشید. 
 دوستان نزدیک اندکی دارید: یکی از تصورات رایج در مورد درونگرا‌ها این است که آن‌ها مردم را دوست ندارند، در حالی که درونگرا‌ها به طور معمول از معاشرت زیاد لذت نمی‌برند، اما از داشتن گروه کوچکی از دوستان که با آن‌ها رابطه صمیمی دارند، لذت می‌برند. درونگرا‌ها به جای اینکه یک حلقه اجتماعی بزرگ از افرادی داشته باشند که تنها آن‌ها را به صورت سطحی می‌شناسند، ترجیح می‌دهند به روابط عمیق، طولانی مدت و صمیمی پایبند باشند. آن‌ها همچنین ترجیح می‌دهند به جای حضور در جمع، با افراد به صورت تک به تک تعامل داشته باشند، در صورتی که برونگرا‌ها به طور کلی یک حلقه وسیع از دوستان و آشنایان دارند، درونگرا‌ها معمولاً دوستان خود را با دقت بیشتری انتخاب می‌کنند. 
 شناختن شما برای دیگران دشوار است: درونگرا‌ها را اغلب به عنوان افرادی ساکت، منزوی و آرام توصیف می‌کنند و گاهی آن‌ها را با افراد خجالتی اشتباه می‌گیرند، در حالی که برخی از درونگرا‌ها خجالتی هستند، نباید انزواطلبی درونگرا‌ها را با ترسویی اشتباه بگیرند. در بسیاری از موارد، افرادی با این تیپ شخصیتی ترجیح می‌دهند کلمات خود را با دقت انتخاب کنند و وقت یا انرژی خود را برای گپ زدن‌های بیهوده تلف نکنند. 
 تحریک بیش از حد باعث حواس پرتی شما می‌شود: درونگرا‌ها در محیط‌های شلوغ ممکن است تمرکز خود را از دست بدهند. برونگرا‌ها از طرف دیگر تمایل دارند در موقعیت‌هایی که فعالیت زیاد است و احتمال کمتری برای خستگی وجود دارد، شکوفا شوند. محققان دریافته‌اند که درونگرا‌ها نسبت به برونگرا‌ها بیشتر دچار حواس پرتی می‌شوند که نشان می‌دهد درونگرا‌ها تمایل به محیط آرام‌تر و بدون استرس دارند. 
 خودآگاهی بالایی دارید: از آنجایی که درونگرا‌ها تمایل به درون نگری دارند، زمان زیادی را صرف بررسی تجربیات درونی خود می‌کنند. اگر احساس می‌کنید دانش و درک خوبی نسبت به خود، انگیزه‌ها و احساساتتان دارید، ممکن است فردی درونگرا باشید. درونگرا‌ها از فکر کردن و بررسی مسائل در ذهن خود لذت می‌برند. خودآگاهی و درک خود برای درونگرا‌ها مهم است، بنابراین آن‌ها اغلب زمان زیادی را صرف یادگیری بیشتر در مورد خود می‌کنند. خودآگاهی یکی از نقاط قوت درونگراهاست. آن‌ها تمایل دارند به کاوش در علایق خود بپردازند، در مورد زندگی شان فکر کنند و کتاب‌هایی را بخوانند که به موضوعات و مباحث مهم می‌پردازند. 
 از طریق مشاهده یاد می‌گیرید: در حالی که برونگرا‌ها تمایل دارند مستقیماً وارد عمل شوند و بیشتر تجربه کنند، درونگرا‌ها به طور معمول ترجیح می‌دهند از طریق مشاهده یاد بگیرند. برونگرا‌ها از طریق آزمون و خطا یاد می‌گیرند، در حالی که درونگرا‌ها قبل از تلاش برای چیز جدیدی ترجیح می‌دهند مشاهده کنند. درونگرا‌ها دوست دارند بار‌ها و بار‌ها دیگران را در انجام یک کار تماشا کنند تا اینکه احساس کنند می‌توانند به تنهایی آن کار را انجام دهند یا نه. درونگرا‌ها از طریق تجربه شخصی یاد می‌گیرند، اما ترجیح می‌دهند در جایی خلوت تمرین کنند تا بتوانند بدون نیاز به اجرا برای مخاطب، مهارت‌ها و توانایی‌های خود را تقویت کنند. 
 جذب مشاغلی با استقلال بالا می‌شوید: مشاغلی که نیاز به تعامل اجتماعی زیادی دارند، معمولاً برای افراد با درجه بالایی از درونگرایی جذابیت کمی دارند. از طرف دیگر، مشاغلی که شامل کار مستقل هستند، اغلب انتخابی عالی برای درونگرا‌ها به شمار می‌روند. برای مثال، یک فرد درونگرا ممکن است از کار به عنوان نویسنده، حسابدار، برنامه‌نویس کامپیوتر، طراح گرافیک، داروساز یا هنرمند لذت ببرد.

دیدگاهتان را بنویسید